Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere
INDKØBSKURV (0)

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


Firma:

Hjoernely.dk
Selskabsform: Personlig ejet
CVR: 34976554
Etableringsår: 1982

Adresse:

Hestehavevej 35
4623 Ll. Skensved

E-mail: post@hjoernely.dk

Telefon: +45 56820215

 

1. Bestilling

Varer skal bestilles via www.hjoernely.dk. I særlige tilfælde kan bestilling foretages per telefon eller e-mail

Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.hjoernely.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

2. Betaling

Det er ikke muligt at betale med kort i vores webshop.

Kunder der ikke er registreret hos Hjoenely.dk og bestiller ved samlet ordre for et beløb større end kr. 3.000,00 modtager en Faktura til betaling, når beløbet er indbetalt afsendes bestillingen.

Kunder der er oprettet med aftalt betalingsbetingelse modtager bestilling hvor der er vedlagt Faktura på forsendelsen og med betalingsfrist.

Betaling kan ske via bankoverførsel til Danske Bank Reg. Nr. 4865 konto. Nr. 3502 122991. Eller via Faktura fremsendt på mail eller vedlagt forsendelse. Afhentes varen kan denne betales kontant senest ved afhentningen.

Erhvervskunder
For erhvervskunder gælder at der kan betales via bank og Offentlige kunder elektronisk fakturering (EAN). 

3. Levering

Prisen for at få varen leveret afhænger af vægten og volumen på bestillingen. Alle pakker leveres som hovedregel med Danske Fragtmænd med mindre kunden selv afhenter.

Leveringstiden er normalt 1-4 hverdage. Hvis den bestilte vare er i restordre, oplyses kunden dette på mail eller telefon. Den oplyste leveringstid er i antal hverdage excl. lørdag og er en forventet og dermed ikke en garanteret tid med mindre andet aftales.

Har du brug for at en vare leveres med kort frist eller til et bestemt tidspunkt anbefaler vi altid at du kontakter os på E-mail eller telefon og får leveringstidspunkt bekræftet.

Levering anses for værende sket når kunden har fået varen udleveret. Varen er udleveret når kunden fysisk har denne i sin varetægt, eller er afleveret på kundens adresse.

Bemærk at hvis der ikke er noteret på ordren at varen må stilles uden kvittering og der ikke træffes nogle hjemme på adressen ved levering, bliver varen indleveret på nærmeste fragtcentral til afhentning eller evt. genudkørsel på kundens regning.

 

4. Fortrydelsesret

Når du som forbruger handler på www.hjoernely.dk har du 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag hvor du har fået leveret din bestilling.

Du skal inden 14 dage fra levering give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftlig per E-Mail eller brev. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Dette gælder også returfragt som Post Danmark opkræver ved ikke afhentede pakker.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Derfor anbefaler vi at varen returneres på forsvarlig vis, f.eks. på samme vis som du modtog den. Når du sender varer retur til os, skal de sendes til:

Hjoernely.dk

Hestehavevej 35

4623 Ll. Skensved
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Du skal vedlægge en kopi af ordre.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Varer der ikke kan sælges som ny har som udgangspunkt ingen eller meget lav værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Undtagelser
Undtaget fra fortrydelsesretten er:

Varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Du mister endvidere din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Fortrydelsesretten gælder ikke når der handles direkte med Hjoernely.dk på vores fysiske adresse, på messer mv.

Erhvervskunder
For Erhvervskunder (business to business) gælder fortrydelsesretten ikke. Dog tager vi gerne varer retur efter forudgående aftale, og på vilkår der aftales individuelt.

5. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.hjoernely.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret fra den dag varen er leveret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd samt at evt. garantimærker er ubrudte.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der i reklamationsret perioden reklameres inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Konstateres skade på den modtagne forsendelse skal dette anmeldes til den fragtansvarlige ved ordremodtagelsen og inden emballagen brydes.
Konstateres fejl og mangler på det fremsendte kontaktes hjoernely.dk straks.
Reklamation skal være oplyst senest 3 dage efter modtagelse af varen.


Vi anbefaler du kontakter os inden returnering, da vi kan fremsende returpakkelabel således du ikke skal lave udlæg for returfragt.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse. Du finder vores adresse på www.hjoernely.dk under ”hjoernely.dk”. Kopi af købedokumentation (faktura) skal altid medsendes. Hvis købet ikke kan dokumenteres, afregnes reparationen efter gældende takster. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Vi vil meget gerne at du skriver en E-mail til os forud for returneringen da det letter vores behandling og minimerer tiden for reklamationen. Her kan vi endvidere hjælpe med til at sikre at det er en fejl ved produktet, og ikke fejl ved betjening. Men det er ikke et krav.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.

Såfremt en vare indsendes til garantireparation, hvor der ikke kan konstateres nogen fejl, vil sådant blive debiteret med et undersøgelsesgebyr.

Erhvervskunder
For erhvervskunder (business to business) gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

 

6. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os. Se kontakt information på www.hjoernely.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby. Telefon 41715000. E-Mail: kfst@kfst.dk. Hjemmeside: www.forbrug.dk

 

7. Forbehold

Der tages forbehold for force majeure, tryk-/tastefejl samt for udsolgte/udgåede varer.

Alle priser er inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Hjoernely.dk kan ikke holdes ansvarlig for evt. ikke fyldestgørende manual eller evt. uoverensstemmelse mellem manualer, emballage, produktblad mv. medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

I disse betingelser betragtes erhvervskunder som private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.



KONTAKT OS
Hjoernely.dk - Hestehavevej 35 - Ejby - 4623 Ll. Skensved - Telefon +45 56 82 02 15 - E-mail post@hjoernely.dk - CVR 34976554
HANDELSBETINGELSER
LINKS
ÅBNINGSTIDER
Butikken
mandag - torsdag kl. 8.00-15.30
fredag kl 8.00-17.00
lørdag kl 9.00-12.00
Værksted
mandag - fredag kl 7.00 - 15.30
Klik her for vores mobilside