Generelle oplysninger
Firma:
Hjoernely.dk
Selskabsform: Personlig ejet
CVR: 34976554
Etableringsår: 1982
Adresse:
Hestehavevej
35
4623 Ll. Skensved
E-mail: post@hjoernely.dk
Telefon: +45 56820215
1. Bestilling
Varer skal bestilles via www.hjoernely.dk. I særlige tilfælde kan bestilling foretages per telefon eller e-mail
Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.hjoernely.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
2. Betaling
Det er ikke muligt at betale med kort i vores webshop.
Kunder der ikke er registreret hos Hjoenely.dk og bestiller ved samlet ordre for et beløb større end kr. 3.000,00 modtager en Faktura til betaling, når beløbet er indbetalt afsendes bestillingen.
Kunder der er oprettet med aftalt betalingsbetingelse modtager bestilling hvor der er vedlagt Faktura på forsendelsen og med betalingsfrist.
Betaling kan ske via bankoverførsel til Danske Bank Reg. Nr. 4865 konto. Nr. 3502 122991. Eller via Faktura fremsendt på mail eller vedlagt forsendelse. Afhentes varen kan denne betales kontant senest ved afhentningen.
Erhvervskunder
For erhvervskunder gælder at der kan betales via bank og Offentlige kunder
elektronisk fakturering (EAN).
3. Levering
Prisen for at få varen leveret afhænger af vægten og volumen på bestillingen. Alle pakker leveres som hovedregel med Danske Fragtmænd med mindre kunden selv afhenter.
Leveringstiden er normalt 1-4 hverdage. Hvis den bestilte vare er i restordre, oplyses kunden dette på mail eller telefon. Den oplyste leveringstid er i antal hverdage excl. lørdag og er en forventet og dermed ikke en garanteret tid med mindre andet aftales.
Har du brug for at en vare leveres med kort frist eller til et bestemt tidspunkt anbefaler vi altid at du kontakter os på E-mail eller telefon og får leveringstidspunkt bekræftet.
Levering anses for værende sket når kunden har fået varen udleveret. Varen er udleveret når kunden fysisk har denne i sin varetægt, eller er afleveret på kundens adresse.
Bemærk at hvis der ikke er noteret på ordren at varen må stilles uden kvittering og der ikke træffes nogle hjemme på adressen ved levering, bliver varen indleveret på nærmeste fragtcentral til afhentning eller evt. genudkørsel på kundens regning.
4. Fortrydelsesret
Når du som forbruger handler på www.hjoernely.dk har du 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag hvor du har fået leveret din bestilling.
Du skal inden 14 dage fra levering give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftlig per E-Mail eller brev. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Dette gælder også returfragt som Post Danmark opkræver ved ikke afhentede pakker.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Derfor anbefaler vi at varen returneres på forsvarlig vis, f.eks. på samme vis som du modtog den. Når du sender varer retur til os, skal de sendes til:
Hjoernely.dk
Hestehavevej 35
4623 Ll.
Skensved
Danmark
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Du skal vedlægge en kopi af ordre.
Varens
stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden
håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og
den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde,
som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Varer der ikke kan sælges som ny har som udgangspunkt ingen eller meget lav værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling
af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til
os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes
denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget
fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle
omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om
din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan
tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige
transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.
Undtagelser
Undtaget fra fortrydelsesretten er:
Varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Du mister endvidere din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Fortrydelsesretten gælder ikke når der handles direkte med Hjoernely.dk på vores fysiske adresse, på messer mv.
Erhvervskunder
For Erhvervskunder (business to business) gælder fortrydelsesretten ikke. Dog
tager vi gerne varer retur efter forudgående aftale, og på vilkår der aftales
individuelt.
5. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du
handler på www.hjoernely.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders
reklamationsret fra den dag varen er leveret. Dette betyder, at du enten kan få
varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af
den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er
berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af
produktet eller anden skadeforvoldende adfærd samt at evt. garantimærker er
ubrudte.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved
varen. Hvis der i reklamationsret perioden reklameres inden for to måneder
efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Konstateres
skade på den modtagne forsendelse skal dette anmeldes til den fragtansvarlige
ved ordremodtagelsen og inden emballagen brydes.
Konstateres fejl og mangler på det fremsendte kontaktes hjoernely.dk straks.
Reklamation skal være oplyst senest 3 dage efter modtagelse af varen.
Vi anbefaler du kontakter os inden returnering, da vi kan fremsende
returpakkelabel således du ikke skal lave udlæg for returfragt.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores
adresse. Du finder vores adresse på www.hjoernely.dk under ”hjoernely.dk”. Kopi
af købedokumentation (faktura) skal altid medsendes. Hvis købet ikke kan
dokumenteres, afregnes reparationen efter gældende takster. Husk altid at sende
varen tilbage i forsvarlig emballage
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som
muligt.
Vi vil meget gerne at du skriver en E-mail til os forud for returneringen da
det letter vores behandling og minimerer tiden for reklamationen. Her kan vi
endvidere hjælpe med til at sikre at det er en fejl ved produktet, og ikke fejl
ved betjening. Men det er ikke et krav.
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.
Såfremt en vare indsendes til garantireparation, hvor der ikke kan konstateres
nogen fejl, vil sådant blive debiteret med et undersøgelsesgebyr.
Erhvervskunder
For erhvervskunder (business to business) gælder 1 års reklamationsret fra
oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber
en ny 1 års reklamationsperiode.
6. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os. Se kontakt information på www.hjoernely.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby. Telefon 41715000. E-Mail: kfst@kfst.dk. Hjemmeside: www.forbrug.dk
7. Forbehold
Der tages forbehold for force majeure, tryk-/tastefejl samt for udsolgte/udgåede varer.
Alle priser er inkl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Hjoernely.dk kan ikke holdes ansvarlig for evt. ikke fyldestgørende manual eller evt. uoverensstemmelse mellem manualer, emballage, produktblad mv. medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.
I disse betingelser betragtes erhvervskunder som private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.